في دراسة حديثة وجد العلماء أن سرعة انتشار الأفكار الجديدة (مهما كان مقدار صوابها أو خطأها) يتوقف على وصول نسبة الأقلية التي تقتنع بصحتها بالتزام مطلق إلى 10% من المجتمع، دون هذه النسبة لا يمكن أن تنتشر الفكرة لتصبح ما يعتقده الأغلبية ضمن مجتمع ما، ذلك يحتاج إلى فترة زمنية تفوق عمر الكون بأكمله.
أما إن كانت نسبة هؤلاء أكثر من 10% فان الفكرة "ستنتشر كما اللهب".
المصدر و تفاصيل إضافية:معهد رينسيلر للبوليتكنيك
البحث الكامل (يتطلب الشراء)
أما إن كانت نسبة هؤلاء أكثر من 10% فان الفكرة "ستنتشر كما اللهب".
“In general, people do not like to have an unpopular opinion and are always seeking to try locally to come to consensus. We set up this dynamic in each of our models,” said SCNARC Research Associate and corresponding paper author Sameet Sreenivasan. To accomplish this, each of the individuals in the models “talked” to each other about their opinion. If the listener held the same opinions as the speaker, it reinforced the listener’s belief. If the opinion was different, the listener considered it and moved on to talk to another person. If that person also held this new belief, the listener then adopted that belief.
“As agents of change start to convince more and more people, the situation begins to change,” Sreenivasan said. “People begin to question their own views at first and then completely adopt the new view to spread it even further. If the true believers just influenced their neighbors, that wouldn’t change anything within the larger system, as we saw with percentages less than 10.”
المصدر و تفاصيل إضافية:معهد رينسيلر للبوليتكنيك
البحث الكامل (يتطلب الشراء)
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق